کور / راپور / رئیس جمهور غنی: مسئولیت همه ماست که اتحاد و همبستگی خود را به اثبات برسانیم

رئیس جمهور غنی: مسئولیت همه ماست که اتحاد و همبستگی خود را به اثبات برسانیم

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شام امروز با اعضای شورای انسجام جمعیت اسلامی دیدار کرد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، سید اکرام الدین عضو ولسی جرگه، قاضی رازمحمد دلیلی، پوهنوال رحیم بیگ یعقوبی و غلام فاروق مجروح عضو ولسی جرگه به نمایندگی از دیگران صحبت کردند.

آنان گفتند که جمعیت اسلامی در مراحل مختلف تاریخی بخاطر ثبات و امنیت کشور مبارزه کرده و قربانی داده است و برای حمایت از نظام کنونی آمادۀ هر نوع همکاری می‌باشد.

اعضای شورای انسجام جمعیت اسلامی گفتند که جمعیت اسلامی یک حزب فراگیر ملی است و از تمام ملیت‌ها در آن شامل اند. آنان افزودند که مطابق قانون اساسی، تقرر، تبدیلی و تقاعد در دولت یک اصل است و ما از آن پشتیبانی می نمائیم.

آنها تصریح کردند که موجودیت جزیره‌های قدرت، چه در داخل و چه در بیرون حکومت، باعث صدمه‌زدن به صلح و ثبات می شود و از رئیس جمهور می خواهیم که در مهارکردن این جزیره های قدرت تلاش نماید و از تصامیم حکومت در این خصوص، دفاع می‌نمائیم.

همچنان آنان خاطرنشان کردند که ما در چندین دهۀ گذشته، بخاطر استقرار ثبات و امنیت کشور مبارزه کرده و قربانی داده ایم و در راستای حمایت از نظام کنونی تلاش ما ادامه دارد. آنها افزودند که همۀ ما به شمول حکومت، باید در مسایل مهم ملی در کنار هم برای تحکیم پایه های نظام، کار کنیم.

اعضای شورای انسجام جمعیت اسلامی ضمن اینکه حمایت شان را از تلاش های حکومت در راستای تامین امنیت، اصلاحات، مبارزه با فساد و برنامه های اقتصادی ابراز داشتند، پیشنهاد نمودند که در زمینۀ استخدام کادرهای موجود شورای انسجام جمعیت اسلامی در نهادهای مختلف دولت اقدام شود و از نفوذ آنان در پروسه صلح استفاده صورت گیرد.

رئیس جمهور پس از استماع سخنان آنان، گفت که جمعیت اسلامی یک حزب فراقومی و افغانستان شمول است و من به این حزب احترام دارم.

وی افزود که شورای انسجام جمعیت اسلامی همواره حامی ثبات، امنیت و وحدت ملی بوده و بخاطر این موقف ملی، من قلباً سپاسگزاری می کنم.

رئیس جمهور گفت ما چهل سال را در بحران زندگی کردیم، اما با فرصت های که به نفع افغانستان ایجاد شده است، تا دو سال دیگر کشور ما از بحران بیرون می شود.

رئیس جمهور غنی بااشاره به دستآوردهای حکومت افغانستان در کنفرانس های وارسا و بروکسل و فرصت های که از اعلام استراتیژی جدید امریکا در قبال افغانستان و آسیای جنوبی بدست آمده است، گفت که ما به ثبات نظام نیاز داریم، زیرا بی ثبات و نبود نظام را تجربه کردیم که هیچگاهی به نفع افغانستان نبوده است. وی افزود: اصلاحات موضوعی است که همۀ ما روی آن اجماع داریم.

در اخیر این دیدار رئیس جمهور تصریح کرد که حکومت وحدت ملی تقاضای زمان است و مسئولیت همه ماست که اتحاد و همبستگی خود را به اثبات برسانیم.