کور / کتابتون - تاريخ او سياست / روز شمار واقع افغانستان

روز شمار واقع افغانستان

سخنی با خواننده گان


رساله ای را که در اختیار دارید، روز شمار وقایع تاریخی افغانستان از صدور یکی از اولین نامه های احمد شاه بابا در 24 سرطان 1126 ) 15 جولای سال ۱۷۴۷ میلادی( تا اخیر سال 1389 خورشیدی است.


این رساله قبلا چندین بار از طرف مراجع مختلف نشراتی چاپ شده و در هر بار با افزودن و اصلاح چند سنه به آن، به شکل بهتری خدمت هموطنان گرامی تقدیم گردیده است. این رساله نخستين بار به همت آقای احمد ولی مسعود شارژدافیر آن زمان افغانستان در لندن به مناسبت هشتادمین سالروز استرداد استقلال افغانستان چاپ شد و بار دیگر با مقدمۀ مرحوم محمد عزیز نعیم به زیور طبع آراسته گردید و باز از طرف بنیاد شهید احمد شاه مسعود در جمهوری اسلامی ایران و باری  هم ا زسوی موسسۀ نشراتی میوند در کابل از طبع برآمد. در ترتیب این رساله سعی فراوان نموده ام تا تاریخ یک سنه را با چندین مرجع مقایسه و موثق ترین آنرا درج نمایم اما ادعا ندارم که تمام تاریخ های مندرج این رساله بدون اشتباه است و چون در نظر دارم تا این روزشمار را وقتا فوقتا باز نویسی کنم. بنابران از هموطنان گرامی می خواهم تا اگر اشتباهی را متوجه می شوند، بر بنده منت گذاشته، اطلاع دهند.


چون یکی از مشوقین من در ترتیب این روز شمار، مرحوم محمد عزیز نعیم بود و آن عزیز دانشمند مقدمه بر یکی از کتب مطبوعه نوشته اند بنابران به خاطر یاد و بود آن بزرگوار همان مقدمه را نیز بر این رساله برگزیده ام.


حامد علمی – کابل


د کتاب لنډه پېژندنه :  (د کتاب د بيا چاپ حقوق د ليکوال سره خوندي دي)
**********************
د کتاب نوم : روز شمار واقع افغانستان
تهيه او ترتيب : حميد علمي
د پښتۍ طراح : عصمت الله احراري
تيراژ   :    ۲۰۰۰
خپروندوی : د اطلاعاتو او رسنيو دولتي مطبعه
انلاین چاري :   د لراوبر کتابتون










د کتاب د لوستلو او ډانلوډ لپاره دلته کليک وکړئ    د کتاب د لوستلو لپاره دلته کليک وکړئ  size = 1.00  MB  د کتاب د ډاونلوډ لپاره دلته کليک وکړئ 




 يادونه ::: دا  کتاب د pdf  په بڼه جوړ سوئ دئ، که يې پروګرام (Adobe Reader) نلرئ دلته يې ډانلوډ کړئ !