کور / اسلامي / مولود شریف؛ آورنده رحمت پروردگار برای بشریت

مولود شریف؛ آورنده رحمت پروردگار برای بشریت

حضرت محمد (ص) در سپیده دم روز دوشنبه نهم ربیع الاول یک سال بعد از حادثه عام الفیل در ماه اپریل سال 571 میلادی جهان را منور بخشیده است. آن حضرت (ص) در دوران کودکی و نوجوانی از نیکوترین خصایص منجمله تقواء، صداقت، نگرش درست و استوار برخوردار بوده و از ابتداء باده نمی نوشید، از گوشتی که بر آستان بتان ذبح می شد، نمی خورد و در جشنهای بتان حضور نمی یافت و تحمل شنیدن سوگند به لات و غزی ( دو بت مقدس آن زمان بت پرستان) را نداشت. به این منظور بی تردید تقدیر الهی او را در هاله حفظ و حمایت خویش قرار داد. قبل از بعثت پیامبر (ص) سالیان به صورت خلوت در ماه مبارک رمضان در غار حراء میرفت و به عبادت پروردگار یکتا می پرداخت بعد از سه سال پیامبر (ص) به اوج کمال رسید به سنی رسید (چهل سالگی) که پیامبران بر انگیخته می شدند، نخستین نشانه های نبوت در وجود مبارک آشکار شد از جمله تخته سنگی در مکه به ایشان سلام کرد و هر چه در خواب می دید همچون سپیده صبح برایش پدیدار می شد در سال سوم ماه مبارک رمضان را به عنوان زمان فرود جبریل بر پیامبر مشخص کرد که مطابق به سال 610 میلادی است.

بعد از نزول آیاتی به پیامبر (ص) آنحضرت بخاطر دعوت مردم مدت سه سال طور پنهانی عمل نمود چرا که مردم مکه مردمی خشن و خشک بودند و جز عبادت بت ها چیز دیگـری را نمی شناختند و دلیل شان این بود که نیاکان ما این کار را انجام می دادند. در طی سه سال دعوت مخفی قریش به نحوی آگاهی حاصل میکرد که یک تعداد مسلمان می شـــوند و به دین جــدید (اسلام) می پیوندند و بعد از سپری شدن مدت فوق آن حضرت (ص) برای نخستین بار دعوت را آغاز نمود. در قدم نخست خویشاوندان و اقارب خود را به دین اسلام دعوت کرد و بعداً بر فراز کوه صفا تمام قبیله ها را جمع کرد و از عذاب الهی بیم داد و قبایل و یک تعداد افراد را به دین اسلام دعوت کرد. در زمان دعوت علنی قریش از هیچ گونه تمسخر، استهزاء، بدگویی، زشت گویی و … اباء نمی کردند، کفار قریش در قدم نخست ضعیفان را مورد آزار و اذیت قرار میدادند به گونه یی که سمیه (رض) اولین زنی است که بخاطر رو آوردن به اسلام به شهادت رسید. پس آنها با این همه مشکلات توانستند آهسته آهسته دین اسلام را بگسترانند و به جهان یک چهره جدید ببخشند و رحمت للعالمین را برای بنده گان باز گو کنند. آنها چنان مشکلات داشتند که در اواسط سال پنجم بعثت یک تعداد مسلمانان به طرف حبشه هجرت کردند و در آنجا در قلمرو نجاشی که فرمانروایی دادگر بود به زندگی خویش ادامه دادند و البته بعد از بعثت پیغمبر (ص) مسلمانان به یکتاپرستی و دعوت پروردگار یگانه فرا خوانده شدند، چنانچه خداوند راستگویی و ادای امانت و رعایت پیوند خویشاوندی و حسن همسایگی، پرهیز از اعمال ناروا و خونریزی را امر کرده است.

آنچه تا حال گفته آمدیم در حال حاضر باید مسلمانان جهان همواره روش ها و مسیر آن حضرت (ص) را جستجو و به آن عمل نمایند و دین اسلام را بگونه ای که یک تعداد از کشورهای اسلامی و احزاب تندرو برای جهانیان نشان داده اند ننگریم، تروریستان به کمک نظامیان پاکستانی عملی را انجام میدهند که ابولهب در زمان آوان اسلام انجام میداد و حتی بعضاً بدتر از آن، تروریستان و گروه طالبان به کمک سازمان آی اس آی و فوج پاکستان چنان اعمال نابخشودنی را تحت نام اسلام انجام داده و میدهند که اصلاً در اسلام عزیز جایی ندارد و باعث قتل صد ها تن از شهروندان بیگناه و بی دفاع ما می گردد که این کار نه تنها در اسلام روا نیست بلکه بزرگترین گناه را در قبال دارد. چنانچه آنها از کودکان منحیث ابزار به منظور انجام فعالیت های تخریبی و تروریستی استفاده می نمایند، زنان را سنگسار و بدون حکم قانونی تیرباران و حتی ذبح مینمایند، با تعبیه ماین های کنار جاده باعث کشتار افراد ملکی و بیگناه به شمول زنان و کودکان و … میگردند.

نهادهای امنیتی کشور ما نیز بخاطر جلوگیری از همچو فعالیت های ضد بشری و غیر اسلامی مخالفین مسلح همواره مانند دژی استوار در مقابل دشمنان عزت و شرف مردم خویش قرار داشته و مانع اکثریت حملات تخریبی و تروریستی یک مشت مزدور و حلقه به گوش بیگانگان گردیده و در مواردی هم افراد و حتی سران آنها را مستند دستگیر و به پنجه قانون سپرده است، اما بعد از دستگیری مربوط به اقدامات و تصامیم نهادهای عدلی و قضائی کشور می شود که با کسانی که هیچگونه عملکرد اسلامی و انسانی را قبول ندارند برخورد عادلانه مطابق قوانین افغانستان و اسلام با آنها صورت گیرد تا باعث پند و عبرت به دیگران باشد.

پس طرف مقابل ما مخالفین مسلح دولت (تروریستان) است که باید آنچنان که نام مقدس را بر خود اختصاص داده اند، اما متأسفانه از این نام مقدس استفاده ابزاری می نمایند، در حالیکه باید به سنت های پسندیده حضرت محمد (ص) پیشه کرده و دیگر دین و شریعت را آله دست بیگانگان قرار ندهند چرا که با گذشت هر سال دیده مي شود که مخالفین مسلح دولت جاهل تر و شرورتر گردیده و هر آنچه در توان داشته اند از نام و آدرس اسلام در بد نام سازی اسلام کار گرفته و به آن دریغ نکرده و دین اسلام و مردم ما را نزد جهان بدنام کردند که شریعت غرای محمدی و دین اسلام به همچو عملکردهای غیر شرعی نفرین و لعنت می فرستد.

بااحترام

عبدالباصر”منصوری”