کور / راپور / د ولسمشرۍ دفتر له خوا د فرمانونو بېلګي

د ولسمشرۍ دفتر له خوا د فرمانونو بېلګي

 

رئیس جمهوری اسلامی افغانستان

در مورد استقبال از ورزشكاران افغاني شامل در  المپياي 2008 بيجنگ 
       ورزشكاران كشور عزيز ما افغانستان علي الرغم محدوديت هاي ناشي از  عدم دسترسي به وسايل و امكانات ورزشي توانسته اند پيروزي هاي چشمگيري را در مسابقات بخصوص براي اولين بار در المپياي منعقده بيجنگ كشور چين بدست آورده و بيرق كشور خويش را در قطار كشور هاي پيروزمند برافراشته و در اهتزاز نگهدارند.


      پيروزي روح الله نيكپا ورزشكار شايسته افغان نمادي از استعداد سرشار و افتخاري براي ملت افغان ميباشد، رياست جمهوري اسلامي افغانستان اين پيروزي را به كافه ملت افغان تبريك گفته و بمنظور استقبال شايسته از گروپ ورزشكاران شامل در المپيا كميسيوني را به تركيب آتي منظور مي نمايد:

معين امنيتي وزارت امور داخله، لوي پاسوال محمد منير منگل، بحيث رئيس
نماينده با صلاحيت رياست عمومي تربيت بدني و سپورت، بحيث عضو.
معين جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ، بحيث عضو.
معاون رياست عمومي امنيت ملي، بحيث عضو.
كارشناس اداره دفاع و امنيت رياست عمومي اداره امور و دارالانشاي شوراي وزيران لوي پاسوال محمد اسلم مسعود، بحيث عضو.
      كميسيون موظف است تا بمنظور استقبال شايسته و قدرداني از پيروزي ورزشكاران كشور كه با اخذ مدال از مسابقات جهاني برميگردند تدابير مشخص و همه جانبه را اتخاذ و عملي نمايند. 

حامد کرزي
رئيس جمهوري اسلامي افغانستان


در مورد تقرر محترم محمدياسين عثمانى بحيث رئيس عمومى ادارهء عالى نظارت بر تطبيق ستراتيژي مبارزه عليه فساد اداري

به تاسى از فرامين شماره (۱۵) مورخ ۱۵ ثور ۱۳۸۷ و (۶۳) مورخ ۳۱ سرطان ۱۳۸۷ مقام عالى جمهورى اسلامى افغانستان و بمنظور اتخاذ تدابير موثر در راه مبارزه با فساد ادارى و نظارت دايمى از روند تطبيق بهتر ستراتيژى مبارزه عليه فساد ادارى، تقرر محترم محمدياسين عثمانى را در بست خارج رتبه، بحيث رئيس عمومى اداره عالى نظارت بر تطبيق ستراتيژى مبارزه عليه فساد ادارى، منظور مى نمايم.

از خداوند متعال (ج) توفيقات مزيد شانرا خواهانم.



خبر

تعيين لوى سارنوال جديد

 جمهورى اسلامى افغانستان

 

به تأسی از هدایت فقره (11) ماده (64) قانون اساسی، جلالتمآب رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، محترم محمد اسحق الکو فرزند محمد اسمعیل را که یک تن از حقوقدانان نخبه کشور بوده به صفت لوی څارنوال جمهوری اسلامی افغانستان تعیین فرمودند .

محترم محمد اسحق الکو که تحصیلات عالی در رشته حقوق داشته وبا دانش لازم، دارای تجربه و فراصت کافی در عرصه حقوق وامور څارنوالی بوده وخدمات شایان را در زمینه انجام داده است .

رهبری جمهوری اسلامی افغانستان با درک اهمیت و تعهد جدی به اصل شایسته سالاری و سپردن کار به اهل کار محترم محمد اسحق الکو را به صفت لوی څارنوال جمهوری اسلامی افغانستان غرض اخذ رای تائیدی و طی مراحل ولسى جرگه شوراى ملى، كتباً به آنمقام معرفی نموده است .