کور / بېلابيلي لیکني - پخوانۍ / دوې کيسې ( د حليم شملزي ليکنه )

دوې کيسې ( د حليم شملزي ليکنه )


 اوله کيسه : دا دمی مېاشت ده . هوا خورا ګرمه ده د هېلمند د ښوراو په دښت کښي د ملې اردو سرتېری د خپلو روزنېزو زده کړو په تمرېن بوخت دې . ددوې خواته پر مېدان د مېنرل اوبو له بوتلانو ډک کارتنونه پراته دې چی ګرمې هوا دومره تاوده کړې دی ته به واېه چی پر اور پرتې اوبه دې .
په عېن حال کې ددی ټولې قومندان چی خورا ښاېسته ځوان وو دخپل مشاور سره چی سارجنټ مېجر ګېری نومېږی په خبرو کښي زېاته کړه چی :
نن زموږ او ستاسی تر موسی قلعه پورې د موټرو (ماونټېد) ګزمه ده . زموږ سربازان غواړې چی نور دګزمې پلان او قومانده په خپل لاس کښي ولری ، او هم غواړې چی دموټرو په قتار کښی د ملې اوردو موټران ترټولو لومړې روان وې د خارجی همکارانو ېواځی دوه موټره دې د کاروان په منځ کښی روان وې .
په ځواب کښي ګېری ووېل :
دا لوې زېری دې چی افغانان وګوری چی دادې اوس ددوی خپله ملې اردو ددی جوګه ده چی دخپل هېواد ساتنه په خپله کوې . دا خو ډېر ښه خبر دې ولې زه په دې اندېښمن ېم چی ستاسو رېنجر موټران نه ضد زره دې ، نه د رېموټ د تخرېب الات لری او نه هم مېن پال لرې . احتېاط پکار دې نور زه ستاسی نظر تاېدوم .
قوماندان په خورا لوړ مورال او قوی ولوله ورته ووېل :
دا زما وطن دې که نور څه نشته وېنه خو شته زه دا وطن په خپله وېنه هم ساتلې شم . ماته زما رب کافی دې زه له کوره دشهادت په نېت راوتلې ېم .
هېله ده چی دوی به خپله ګزمه په خېر او عافېت سرته رسولې وی . خداې دی تل زموږ ځوانان که په اردو کښي دې او که په ملې پولېسو کښي د مکار دښمن له شر او شرارته په امان کښی وساتې او ددوی دا پاکې جزبې او ولولې دې تل ژوندې وې .
ېقېنا دوی به خپل مرکز ته بېرته ستانه شوې وې چرته چی ددوی د استوګنې لپاره نوې ودانې رغول شوې دی . ددوی د ارام او خوب لپاره مناسبی کوټی او چامبرونه رغول شوی دی . دوی د خپل روحانی سکون لپاره د لېوا په منځ کښی لوې جامع جمات هم لری . چی هر وخت د تلاوت په شور او ږوږ سره ګرم وې . دملې اردو حافظان او علما د فرصت پر وخت زېاتې شېبی په مسجد کښی تېروې . د بدنې روزنی لپاره پراخ مېدانونه د فوټبال ، کرکټ او والېبال ښه تکړه ټېمونه هم لری . لوېه طعام خانه او دکانفراس لوېه خونه ېې د قرارګاه ښاېست ېو په دوه کړې دی ، د جېم کلب هم شته چی ښه تکړه استادان ېې څارنه کوې .
د پاکې او صفاېې لپاره هم تر وسه بندوبست شته ولې ددی هر څه سره سره بېا هم دملې اردو د قرارګاوې او بېسونه له خارجی قرارګاوو څخه په کېفت او کمېت کښي دومره توپېر شته لکه د افغانستان د اوسنې حالت او د امرېکا ېا فرانس چی څومره توپېر دې . د وساېلو نشتوالې او کموالې ، د صفاېې لپاره منظم پلان او ېا اداره نشته ، دبدنې ساتنی او پاکوالې پوره پاملره ېاخو نشته او ېاهم د خپل خاکسارمېزاجی له مخی هر څوک ورته پام نه کوې لکه نور عام افغانان .
حتی ځېنی خلګ خو دا زحمت هم نکوې چی خپل پاتې شونی او کچره په مقرره ځاېونو کښي واچوې او پاکوالې مراعات کړې . دغسل خانو او شاورانو حالت ېې هم په هېڅ وجه له خارجانو سره نه مقاېسه کېږی .
ځېنی خلک په دې اراده هم وې لکه دوې چی ېواځی مزدوری ته راغلې وې او دا هرڅه دېو څو روپو لپاره کوې . تردې چی ځېنی خو په ګزمه او محاربه کښي هم ورېجی غوښی ، او ېخی اوبه ېا پېپسی غواړې . ولې قومندانان ېې پوه کوې چی نه بچېه : دا خو د کور ېا قرارګاه ژوند ندې اوس به ګزاره کوو .

دوهمه کيسه :
دا په کراچی کښی د جولاېې مېاشت ده چی تازه د بارانونو (برسات) موسم پېل شوې دی . هوا ډېره مزه داره ده زماسره هنډا موټرساېکل دې غواړم چی دنوې کراچی (نېاکراچی) لور ته وخوزېږم او ېو ملګری ووېنم او د جمعی لمونځ هم هلته نژدی وکړم . چی کله راغلم که ګورم ملګرې می دوکان بند کړې دی او دلمانځه د تېاری لپاره دباندې وتلې دی . ماله ځان سره ووېل چی ېاره دجمعې ورځ ده راځه چی د مفتې رشېداحمد لدهېانوی (اوس مړدی) مدرسی ته چی په جامعته الرشېد نومول شوی ده ورشم . او مفتې عبدالرحېم ېې انتظام کوې چی په عام ملاېانو طالبانو کښی په مجاهد مشهور دې ولې ځېنې خلګ ېې د ای اېس ای لوېه مهره ګڼې حتی هغه خلک چی له نژدې ېې پېژنې واېې چی لمونځ هم نکوې او زندېق سړې دی والله اعلم .
ولې د مفتی رشېد ډېر دجهاد تقرېرونه کېسټونه شته ، دجهاد پرفضېلت ېې ډېر څه لېکلې دی او د مخکېنی په اصطلاح جهاد کښی ېې په خوست کښی عملې برخه هم اخستې وه زامن  او بچېان ېې اوس هم په ېوناېټېډ سټېټ کښی اوسې . مفتی رحېم ېې خاص شاګرد دې چی دپاکستان له لوړ رطبه فوجی او سېاسی مشرانو سره داسی بې تکلف مېلاوېږی لکه له ېو عام دوکاندار سره . دطالبانو دتحرېک وزېران او لوی قوماندانان دده دلېدلو لپاره شپی په انتظار کښی تېروی . د مفتی رحېم ېو بل شاګرد او چېلې مفتی بشېرقنداری نومېږی چی انتهاهی متکبر او دملاېې له خوی بوی څخه نااشنا دې اوس دجامعه رشېد په لوېو خلګو کښی شمارل کېږی .
ماچی کله  موټر ساېکل پارک کړ او د شاوخوا پنځه منزله لوې او انتهاېې ښاېسته بلډنګ چی دباندې او دننه سنګار شوی وو په لوېه دروازه ورننوتم نو لوې پارک مې ولېد چی د مدرسی غولې وو . لوې چمن چی په خورا په ډېزاېن جوړ دې پرشاوخواېې رنګارنګ ګولان دې د هر چمن او پارک دروازه ېې په ېو ځانګړې ډېزاېن له خاص لرګېو جوړه او مخصوص ګولان ورباندې را تاو دې . په هوار چمن ګښي مصنوعی او قدرتې لوېه ساېې چی ښاېسته چوکې پکښی لګېدلی دې تا به وېل چی د نېوېارک او ېا د دفارس دکوم لوې سرماېه داره حرم سراې دې . شاوخوا په ډېر ترتېب او سلېقه ګلدانې ښودل شوې دي لويي دخورما وني هم شاوخوا ولاړې دې چی دبلبلانو رنګارنګ اوازونه تری پورته کېږی . لوړ چی بلډنګ ته ورشی د رنګارنګ سنګ مرمر نه جوړی خونې چی ډېری ېخی او خورا پاکې صفادې . پاک پلنګونه الماری او هم ېخچالونه لرې .  د ډوډې داسی انتظام دی چی په ښو هوټلانو کښی هم نشته . ځانته پکښي هوټل او کېنټن هم لګېدلی دې چی په خپل مصرف ډوډی پکښي خوړلای شی . مسجد ېې له دننه په داسی ډېزاېن جوړ دې چی ګوته ورته په غاښ به شی د مسجد مخ ته ېو تېکه ګولان دی چی سړې هوا ګانې اوخوشبوې ېې دننه راځې . د منتظمېنو دفترونه او کوټې لکه د ډېفنس بنګلې له هر څه برخورداره دې . دننه د والې بال مېدان ېې شاوخوا دومره جال لرې چی ګېند دباندې ترې نشی وتلای . مدرسه قدرتې پر لږ څه لوړه جوړه شوی ده چی دی حسن ېې مادې حسن ېو په دوه کړې دې .
کله چی له لمانځه فارغه شوم په چمن کښي د ېوی ګلدانې ساېې ته کښېنستم تور او سپېن پټکې په سر تور پنجابېان کاټن کالې په تن وېنم چی له مسجده راوزی او دګلدستو په څنګ کښی د خپلو منزلو و خواته په خندا خندا روان دې . ېو څو افغانې ملاېان مې هم ولېدل چی کنداري پټوګان ېې پر اوږه وو پوښتنه مې وکړه چی دا د افغانستان دطالبانو خاص خلګ دې هرسړې ته او په تېره بېا افغانانو ته پدې ځای کښی داخله نه ورکول کېږی .
ماته د ټولو لاسونه د افغانانو په وېنو رنګ ښکارېدل او دخپلو فوجېانو معصومی چهری مې مخی مخی ته کېدلی چی په هغه شراېطو کښي ېې تر وطن ځان قرباناوه . پدې فکر کښی شوم چی که زموږ د وطن او زموږ د فوج لپاره هغه شراېط او وساېل چی خارېجان ېې لری نه برابرېږی نو باېد لږ تر لږه دومره خو ددوی ژوند او د ژوند وساېلو ته پام وشی څومره چی ېې زموږ دهېواد دښمنان او د بې ګناه افغانانو قاتلان لری . زما په ېقېن هغه طالب چی له جنګه راستون شی پدې ډول مدرسه نما هوس خانو (ډرېم ورلډ) ځاېونو کښي ورته د بېا تېاری او هوساېنی شراېط برابرېږی . ولې زموږ فوجېان او سرتېری دېخو اوبو له څېښلو هم محرومه دې .

تبصره نسته

  1. شملزى صيب ډيره مننه ډيري شي کيسي دي ليکلي دي.
    ټوله پر حقايقو بنسټ لري.
    په افغانستان کې زموږ ځوانان د خپل وطن لپاره جنګ کوي خو طالبان او نور ترورستان د پاکستان او پنجاب د اباد ساتلو لپاره خپل وطن ورانوي او خپل افغانان وژني.
    جهاد چې تل د پرديو ځواکونو لپاره شوى دى تل يې زموږ وطن راروان کړى دى.

  2. Mr. Shamalzai has written nice two stories, but he ignored to pointed it out and to write it, how the movement of Taliban was created and how they was brought on the power and who supported them and why? It is very funny, that majority of Pashtu speaker outside in country supported Taliban movement with enthusiasm in the past and they are running behind Mr. Karzai, Mr. Ahadi, Mr. Atmar and Mr. Khuram now and they are going inventive to announce those as leader of Pashtunen. It is funny too, that during their power and responsibility are dropping huge bombs in the areas of Pashtunen, it will be killed innocent people every day, during their power are used as target all common people with traditional cloths as main enemies. I have read in Larawbar an article, where Mr. Nazifi as superviser acted for inspecting of the waste radioactive material of Pakistan in south area of Afghanistan, this guy was an official representative of Taliban in Europe, he was for certain time president of the unversity of Kabul too. The betrayal of Taliban is dark history in Afghanistan like the communist and criminals between 1992 and 1996. Those treacherous changable and business Pastunen are hunting those criminal under the slogan rescuers of Pashtu, in reality they was not and they are never interested for Pashtunen and Pashtu language. It is time to mark those virulent Pashtunen and rescue the common pashtunen from those elements in the future