کور / تازه خبرونه / افراط گرایی را محکوم و به تامین صلح و ثبات دایمی در کشور تاکید می کنیم

افراط گرایی را محکوم و به تامین صلح و ثبات دایمی در کشور تاکید می کنیم

مرکز اعتدال افغانستان دومین کنفرانس را به منظور آشنایی با مفهوم اعتدال و بررسی آثار منفی افراط و تفریط بر گزار نمود. در این همایش که تحت ریاست آقای نعمت الله شهرانی رییس مرکز اعتدال افغانستان برگزار شده بود افزون بر محترم دوکتور عبدالله عبدالله رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان، شماری از اعضای کابینه قوۀ قضاییه پارلمان علماء و نخبگان افغانستان در این همایش اشتراک کرده بودند.
دوکتور عبدالله عبدالله رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان در سخنرانی ای که ایراد نمود ضمن آنکه اعتدال را مفهومی پُر ارزشی دانست که ریشه در آموخته های دین مقدس اسلام، نظام آفرینش و ادبیات سرزمین باستانی ما دارد تاکید کرد که توصیه اسلام در تمام عرصه های زندگی بر اعتدال بوده و از افراط و تفریط منع نموده است.
رییس اجراییه کشور در همین حال کشتار هایی را که زیر نام اسلام در افغانستان صورت می گیرد به شدت محکوم کرد و افزود کدامین مرجع چنین فتوایی را صادر کرده می تواند که بر مبنای آن صدها مسلمان بی گناه به خاک و خون کشیده می شود و صد ها خانواده سوگوار می گردند.
وی خطاب به مخالفان مسلح که اقدام به قتل مردم بی گناه کشور می نمایند گفت که این راه رسیدن به قدرت نیست و همگان باید بدانند که مردم افغانستان بیدار هستند و هیچگاه تسلیم زور و ظلم نمی شوند.
جلالتمآب عبدالله عبدالله در همین حال هشدار داد در حالی که میلیون ها افغان یکصدا صلح می خواهند چندهزار نفر نمی توانند ثبات کشور را بر هم بزنند و در نهایت هیچ چیزی هم به دست نخواهند آورد.
با این حال رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان اعلام نمود که حکومت وحدت ملی افغانستان متعهد به برقراری صلح پایدار و عادلانه در کشور بوده و به تلاش هایش در این راستا ادامه خواهد داد.
رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان سخنان پایانی خویش را با این امید خاتمه دادند که به توفیق خداوند و تلاش علماء و ملت صلح دوست افغانستان ثبات و صلح دایمی در کشور برقرار و پدیده ترور و افراط گرایی برای همیشه بر چیده شود.
حامدکرزی رییس جمهور پیشین افغانستان استاد نعمت الله شهرانی رییس مرکز اعتدال افغانستان و استاد محمد اکبری از رهبران جهادی و عضو بورد مشورتی مرکز اعتدال افغانستان از سخنرانان دیگر این همایش بودند که به آموخته های اسلام در مورد اعتدال گرایی و نفی افراط و تفریط تاکید کردند.